یگانه الکتریک

ترانس نئون را بیشتر بشناسیم

برای آشنایی با ترانس نئون بهتر است در ابتدا با ترانس یا ترانسفورماتور و نئون آشنا بشیم. وسیله ای که از دو یا چند عدد سیم پیچ برای القای نیروی محرکه به یک سیم پیچ بوسیله عبور جریان الکتریکی از سیم پیچی دیگر بدون تغییر فرکانس استفاده میکند ترانسفورماتور یا ترانس است.
برای درک این موضوع یک مثال ساده وجود دارد که اغلب یکبار با آن مواجه شدیم. اگر به دستگاه های برقی منزل نگاه کنیم روی اکثر آنها قید شده است که با برق ۲۲۰ ولت کار میکند در صورتی که اینطور نیست. در واقع ۲۲۰ ولت برقی است که در سیم های برق منازل در جریان است. و لوازم برقی ممکن است به ولتاژی کمتر یا بیشتر احتیاج داشته باشند. به همین منظور با استفاده از یک ترانسفورماتور یا ترانس، برق ۲۲۰ ولت را به جریان برقی که مورد نیاز است تبدیل میکند. عمدتا برای تامین انرژی الکتریکی استفاده میشود، و کاربرد آن انتقال انرژی الکتریکی و تبدیل ولتاژ به دیگری میشود.

نئون چیست؟

نئون یک نوع گاز است که در لامپ ها و چراغانی هایی که پشت شیشه مغازه ها و یا در خیابان ها می بینیم استفاده می شود. که از سوختن آن نور منتشر می گردد.

انواع ترانس نئون و کاربرد آنها

ترانس نئون را در دو نوع میشناسیم، مدل اول القایی(قیری) و مدل دوم الکترونیکی. نوع اول به نام قیری معروف است، به این علت که در هنگام ساخت آن، برای عایق بندی کردن درون آن قیر ریخته می شود.
بارز ترین کاربرد آنها در لامپ های نئون است که عمدتا همه ما با آنها آشنایی داریم و در خیابان ها و پشت شیشه مغازه ها و تابلو ها با آنها مواجه شدیم. همچنین مدل الکترونیکی این محصول در دستگاه های تصفیه هوا و تصفیه آب(اوزون) استفاده میشود. مدل القایی نیز علاوه بر لامپ های نئون در جرقه گیری نایلون کاربرد دارد. در ولتاژی یکسان قیمت مدل القایی بیشتر از نوع الکترونیکی میباشد.

ولتاژ های ورودی و خروجی ترانس نئون

ولتاژ ورودی آنها ۲۲۰v و قدرت ۳۰ میلی آمپر است. و ولتاژ های خروجی ترانس های نئون شامل: ۱۵KV ، ۱۲KV ، ۱۰KV ، ۸KV ، ۶KV  می باشند.
ترانس های نئون JINBO ساخت کشور چین است. و ترانس های SILVER و MEGA ساخت کشور ایران است. این محصول ولتاژ لامپ نئون را تامین میکند و برای روشنایی آن مصرف میشود. با توجه به اینکه ترانس های نئون ضد آب میباشند. اما با توجه به هزینه بالای تعمیر لامپ های نئون و آسیب پذیر بودن آن مطلوب است لامپ نئون را درجایی مناسب و دور از آب و همچنین جایی که  از هرگونه آسیب و ضربه به آن جلوگیری شود نصب کنید.

محصولات شرکت یگانه الکتریک عبارتند از:

شما میتوانید این محصولات را به صورت آنلاین از سایت یگانه الکتریک سفارش دهید. شرکت یگانه الکتریک ارائه دهنده انواع ترانسفورماتور،ترانس نئون،ویبراتور،محافظ،هواکش،یو پی اس،استابلایزر،شارژر باطری،اتوترانس متغیر،چوک(سلف)ومنبع تغذیه است.

‫۰/۵ ‫(۰ نظر)