یگانه الکتریک

تفاوت استابلایزر و محافظ برقاستابیلایزر

در این مقاله میخواهیم به ضرورت استفاده از استابلایزر ها و همچنین تفاوتشان با محافظ های برق بپردازیم. و بدانیم آیا استفاده از آنها ضروری است و چه مزیت های برای ما دارد؟

میدانیم که امروزه برق مصرفی همواره دارای نوسانات متعدد ولتاژ میباشد. به خصوص در ساعات اوج مصرف و یا در فصل تابستان که مقدار برق مصرفی افزایش میابد نوسانات ولتاژ نیز افزایش میابد. همچنین رعد و برق های شدید و پشت سر هم نیز میتوانند به تجهیزات برقی آسیب برسانند.

لوازم برقی و تجهیزات برقی را به گونه ای میسازند که تا ۸ درصد افزایش و تا ۱۰ درصد کاهش ولتاژ را تحمل می کنند. اما سوال اینجاست که اگر تغییرات ولتاژ بیشتر یا کمترازاین محدوده باشد چگونه از وسایل و تجهیزات برقی خود محافظت کنیم و مانع از سوختن آنها شویم؟

به علت نوسانات متعدد ولتاژ و آسیب هایی که به وسایل برقی در این شرایط وارد میشود، در خدمات گارانتی بسیاری از محصولات سوختن و آسیب دیدن به دلیل نوسانات برق پشتیبانی نمیشود.

در دسترس ترین و ارزان ترین  کار برای رفع این مشکل استفاده از محافظ برق است. همچنین شما علاوه بر محافظ میتوانید از استابلایزرها نیز استفاده کنید. محافظ در صورتی که ولتاژ تغییرات شدیدی پیدا کند جریان برق را قطع میکند تا ولتاژ به پایداری برسد و سپس دوباره برق را وصل میکند. اما استابلایزر بدون قطعی برق مشکل را برطرف میکند. درواقع استابلایزر تغییرات ولتاژ را جبران میکند و ولتاژی پایدار و ثابت را به دستگاه منتقل میکند. استابلایزر همانند اسمش تثبیت کننده ولتاژ است.

استابلایزر باعث افزایش طول عمر دستگاه میشود

وظیفه استابلایزر ها این است که ولتاژ ورودی به دستگاه را ثابت و پایدار نگه دارند و به دستگاه منتقل کنند. پس میتوان نتیجه گرفت که طول عمر دستگاه در صورت استفاده از استابلایزر(تثبیت کننده ولتاژ) بیشتر میباشد. محافظ برق نیز با قطع برق از خرابی دستگاه جلوگیری میکند و سبب افزایش طول عمر دستگاه میشود. اما طبیعتا تاثیر تثبیت کننده ها مثبت تر از محافظ ها میباشد. همچنین از دیگر مزیت های تثبیت کننده ها(استابلایزرها) بازده بهتر و بیشتر دستگاه های برقی است که با استفاده از ولتاژ ثابت و پایدار بیشتر میباشد.

آرامش خاطر با استابلایزرها

یکی دیگر از تفاوت های استابلایزر و محافظ برمیگردد به آرامشی که هر کدام برای کاربر فراهم میکنند. شما اگه از محافظ برق استفاده کنید در برخی روزها که نوسانات برق شدید و مکرر میباشد، محافظ برای اینکه به وسیله برقی شما آسیبی نرسد هر بار جریان برق را قطع و مجددا وصل میکند که با توجه به اینکه بعد از هر بار قطع و وصلی، محافظ باید زمان تاخیر خود را سپری کند این موضوع میتواند کاربر را در طی روز کلافه و خسته کند. اما با استفاده از استابلایزر خیال کاربر آسوده است که یک ولتاژ پایدار و تثبیت شده برای تجهیزات برقی فراهم است. حال چه استابلایزر تک فاز برای خانه باشد چه نوع صنعتی آن باشد.

شما میتوانید این محصولات را به صورت آنلاین از سایت یگانه الکتریک سفارش دهید. شرکت یگانه الکتریک ارائه دهنده انواع ترانسفورماتور، ترانس نئون، ویبراتور، محافظ، هواکش، یو پی اس، استابلایزر، شارژر باطری، اتوترانس متغیر، چوک(سلف) و منبع تغذیه است.

‫۰/۵ ‫(۰ نظر)